MAINONNAN RATKAISUJA
Forecassa on tarjolla useita mainosratkaisuja mainostajan erilaisiin tarpeisiin aina tulospohjaisista klikkikampanjoista näyttäviin haltuunottoihin ja sisältöyhteistöihin. Alta löydät muutamia esimerkkejä erilaisista kampanjoista. Autamme mielellämme kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa.
Foreca - Täsmäsään haltuunotto
Täsmäsää on korkean huomioarvon premium -mainospaikka. Mainos on sijoitettu meteogramin ympärille, juuri siihen kohtaan sivustoa, johon kävijän katse kohdistuu ja pysähtyy.
Mainosmuodon viewability on yli 80%
Vietetty aika keskimäärin 50 sekuntia!
CTR% 3-10 x parempi kuin bannerimainonnalla keskimäärin
ESIMERKKI KAMPANJA:
Kampanja jakautuu tasaisesti Forecan kävijämäärien mukaisesti eri laitteille. Kampanjan aika noin viikko.
- Desktop noin 40% näytöistä
- Mobiili noin 60% näytöistä
- Impressioita 530 3000
- n. 200 000 nettokontaktia
- CPM: 14,5 €
- Brutto: 7689,35€
Bruttohinnasta myönnämme normaalit mediatoimistoalennukset, mahdolliset kausialennukset sekä asiakaskohtaiset alennukset.
Kysy myös täsmäsää pakettia!
Kampanjoissa voidaan hyödyntää Forecan uniikkeja sääkohdennuksia, jotka perustuvat ennusteessa näkyvään säätyyppiin. Säätyypit ovat sadesää, pilvinen sää, aurinkoinen sää sekä pakkaskohdennus.
Tekniset ohjeet:
DESKTOP
Mainospaikan ulkomitat 695×790 px
Päälle tulee 695×472 px kokoinen säämeteogrammi.
Tiedostomuodot Jpg, Png, Gif, HTML5 tai mainostagi.
MOBIILI
Mainospaikan ulkomitat: 375×600-700 px
Päälle tulee 363x 350 pikselin kokoinen säämeteogrammi
Tiedostomuodot Jpg, Png, Gif, HTML5 tai mainostagi
Suurin tiedostoko 80Kt
Engagement videomainos
Forecassa on mahdollista tehdä täysin uudenlaista videomainontaa, jossa yhdistyy videomainonnan vahvuudet ja taktinen mainonta. Mainosformaatti aktivoi kuluttajia vastaamaan mainostajan esittämään kysymykseen. Kysymystä voi hyödyntää kuluttajien segmentointiin, tiedonkeruuseen tai mainoksen muistettavuuden varmistamiseen vaatimalla oikea vastaus. Oikein vastanneille mainostaja voi hyödyntää follow on mainosta joko palkitsemalla kuluttajaa tarjoamalla uniikkia etua tai juuri sopivaa tuotetta conditional ad ominaisuuden avulla.
Formaatti koostuu kolmesta komponentista
Videospotti + Mainostajan esittämä kysymys, jolla valmistetaan, että mainoksen nähnyt on kiinnostunut mainostettavasta tuotteesta tai palvelusta. Follow on ad, jolla ohjataan jo kiinnostuneet (kysymykseen vastanneet) mainostettavan tuotteen sivuille tai palveluun. Se voi olla erilainen jokaisessa vastausvaihtoehdossa.
Mainosformaatin voi ajaa missä Forecan mainospaikassa tahansa.
ESIMERKKIKAMPANJA:
- Mainospaikan koko 468x400px
- Mainosnäytöt: 500 000
- Nettokontaktiarvio: 200 000
- CPM -hinta: 12€
- Bruttohinta: 6 000 € + alv.
Tekniset ohjeet
Engagement video
- max 30 sek video
- Tiedostomuto mp4 video
- Suurin tiedoston koko 4 mb
Monivalintakysymys
- Mainokseen tai tuotteeseen liittyvä napakka maksimissaan 150 merkin pituinen kysymys
- 2-4 vaihtoehtoa suositeltavaa
- Kaikki vaihtoehdot voivat olla oikein tai voi vaatia tiettyä oikeaa vastausta
Follow on ad
- 468x400px
- Tiedostomuodot Jpg, Png, Gif, HTML5 tai mainostagi
- Suurin tiedostoko 80Kt
- Linkki
- Mahdollisuus kohdentaa oma follow on mainos vastauksen perusteella.
- Mahdollisuus palkita kuluttajaa
Tapetti + Interstitiaali - Foreca.fi haltuunotto
Suuri huomioarvo lyhyelle kampanjajaksolle tapetilla desktopissa ja interstitiaalilla mobiilissa. Esimerkiksi kahden vuorokauden kampanjaan 200 000 näyttöä desktopiin ja 200 000 näyttöä mobiiliin. Ota Foreca.fi ja sen kävijät haltuun itselle tärkeänä hetkenä.
- Desktop: Tapetti 1600x1200px, 200 000 näyttöä CPM 25€
- Mobiili: Interstitiaali 300x500px, 200 000 näyttöä CPM 25€
Mainosnäytöt yhteensä: 400 000
Nettokontaktiarvio: 200 000
Bruttohinta: 10 000€ + alv.
Sisältöyhteistyö
Bruttohinta 6 000 € + alv.
Forecan sisältöjä luetaan keskimäärin 5 000 – 70 000 kertaa / artikkeli
Sisältöyhteistyön kesto 1 viikko
Asiantuntijanäkökulmasta kirjoitettu artikkeli, jossa yritys kertoo ajankohtaisesta tuotteesta tai palvelusta säähän tai sään ilmiöihin yhdistettynä. Asiantuntija-artikkelin yhteydessä voi olla tuotemainoksia, linkkejä tuotesivuille tai vaikka mainosvideo. Pakettiin sisältyy artikkelitekstin lisäksi kuvituskuva ja otsikkoteksi jotka saavat muutamia miljoonia sivulatauksia viikossa. Sopivalla kuvituksella ja otsikoinnilla voidaan saada valtava määrä lukijoita itse artikkelille ja tuotesivuille.
Artikkelin pituus noin 2000 merkkiä.
Kuvituskuva 700 pix leveä ja 350 pixeliä korkea animoimaton kuva. Ei mainos, vaan aihetta tukeva kuva.
Otsikkoteksi max 150 merkkiä
Asiantuntija-artikkeli voi käsitellä tuotetta tai palvelua vapaasti ja hakea siihen sääyhteyttä.
- Talvisää – Talvirengas
- Siitepöly – Allergialääke
- UV-säteily – Aurinkorasva
Artikkelin otsikko ja kuvituskuva latautuvat lähes jokaisella sivulatauksella yhteensä muutamia miljoonia kertoja viikossa. Kampanjan jälkeen artikkeli poistuu feedistä. Varaamme oikeuden arvioida mainostajan idean sopivuutta tuotteeseen.
Suorat kampanjat
Kiinteällä hinnalla tai näyttöperusteisesti ostetulla mainonnalla varmistat, että viestisi näkyy ja tavoittaa Forecan käyttäjät juuri silloin kun haluat.
OHJELMALLINEN OSTAMINEN
Ostatko mainontaa ohjelmallisesti? Tarjoamme diilejä kiinteällä CPM hinnalla. Inventaario on ostettavissa kaikilla tunnetuilla DSP (demand side platform) alustoilta, kuten Adform, Google DV360.
KOHDENTAMINEN
Kohdenna mainonta säätilan mukaan tai hyödynnä räätälöityjä datakohdennuksia. Kysy myös Forecan omia natiiveja kohdennustapoja, kuten säätila tai paikkakuntakohtainen säähaku.
TuLOSpohjainen mainonta
Haluatko lisää kävijöitä sivustollesi? Mainontaa voi ostaa myös tulospohjaisesti CPC (cost per click) hinnoiteltuna.