Mikä on Adcoin?
Adcoin on mainosrahoitteisiin mikrotransaktioihin perustuva alusta, joka mahdollistaa modernin tavan parantaa online-mainonnan tehoja kuluttajia osallistavalla menetelmällä. Tulokset ovat jopa kymmenkertaisia verrattuna yleisimmin käytettyihin online-mainonnan muotoihin.
Mitä on adcoin mainonta
Adcoin -mainonta on kuluttajaa aktivoiva ja palkitseva tapa tehdä mainontaa, jossa mainostaja maksaa vain todennetuista kontakteista ja reaktioista mainontaan.
Tuloksia
Adcoin -teknologian avulla toteutetuista kampanjoista on saavutettu huomattavasti parempia tuloksia, kuin online-mainonnalla keskimäärin.
5x brÄndin muistettavuus
Verrattuna perinteiseen displaymainontaan
30x Viestin muistettavuus
Verrattuna bannereihin ja interstitiaaleihin
10x brand lift
Verrattuna ComScoren keskiarvoon
Mainonta koetaan positiivisena
Mainostaja tarjoaa kuluttajalle sisällön/palvelun vastineena mainoksen vastaanottamisesta sekä siihen reagoimisesta
Adcoin luo arvoa kaikille
Mainostajille
5 x tehokkaampi tapa kasvattaa tunnettuutta kuin onlinemainonnassa keskimäärin
Julkaisijoille
Tuloja käyttäjistä, jotka eivät muutoin maksa palvelusta
Kuluttajille
Vaihtoehtoinen tapa maksaa palveluista ja sisällöistä reagoimalla mainoksiin
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Adcoin mainosratkaisu koostuu kahdesta eri mainoksesta, tehtävämainoksesta ja jälkimainoksesta, sekä mainostajan valitsemasta tehtävästä, joka käyttäjän on suoritettava päästäkseen haluamaansa sisältöön.
Maksumuuriin integroituna tehtävämainos avautuu kävijän valitessa Adcoinin maksutavaksi. Kun tehtävä on suoritettu, avautuu jälkimainos josta kävijä voi klikata mainostajan palveluun tai avata haluamansa sisällön.
Maksumuurittomassa ympäristössä sisältö on osittain piilotettu mainoksen taakse. Suorittamalla tehtävämainoksen kävijälle avautuu jälkimainos, mahdollisuus klikata siitä mainostajan palveluun sekä lukea haluamansa sisältö.
Mainonnan hinnoittelu perustuu CPE -malliin (cost per engagement). Mainostaja maksaa CPE -hinnan vain suoritetuista tehtävistä, jolla varmistetaan että mainos on nähty ja siihen on reagoitu.
Adcoin -mainosratkaisu on tällä hetkellä käytössä seuraavissa palveluissa:
- Tekniikanmaailma.fi – maksullinen sisältö
- Venelehti.fi
- Kipparilehti.fi
- Suomenkuvalehti.fi – maksulliset artikkelit
- Tamamatka.fi – suosittu matkailuaiheinen blogi
Adcoin mainonta toimii kaikilla päätelaitteilla.
Revalue Media on Adcoinin virallinen jälleenmyyntikumppani Suomessa ja Euroopan alueella. Ota rohkeasti meihin yhteyttä, niin kerromme lisää. Vastaamme nopeasti kyselyihin myös sivustoltamme löytyvän chatin välityksellä.
Potentiaalinen tavoittavuus on tällä hetkellä noin 100 000 uniikkia käyttäjää kuukaudessa.
Adcoin kerää anonyymisti tietoa vain siitä miten käyttäjät reagoivat mainokseen. Adcoin ei kerää minkäänlaista henkilötietoihin verrattavaa tietoa käyttäjistä. Adcoin ei käytä myöskään evästeitä.
Kaksi 300x250px kokoista mainosta, toinen tehtävämainokseen ja toinen jälkimainokseen.
Mainoksissa voidaan ajaa myös HTML5 koodia.
Videon käyttö on mahdollista sekä tehtävä-, että jälkimainoksessa.
Yhdessä kampanjassa voidaan ajaa samaan aikaan max 5 eri mainosta/mainosversiota. Jälkimainokseen suositellaan taktista, omaan mediaan ohjaavaa viestiä •
Lisäksi tekstit ja napakka kysymys, johon kuluttajan halutaan reagoivan. Kysymys voi olla monivalintatehtävä tai vapaa vastaus.
Kampanjoissa suositellaan käytettävän useampaa mainosta ja viestivariaatiota, joita voidaan optimoida toimivuuden mukaan.
Adcoin raportoi seuraavia mainostajan avainlukuja:
- Oikein suoritettujen tehtävien määrä
- Oikeiden ja väärien vastausten prosenttiosuudet kaikista vastauksista
- Mainoksen parissa vietetty aika
- Klikkaukset ja Klikkiprosentti (CTR)
- Saadut vastaukset tehtävistä
- Myös mainostajan oma konversioseuranta on mahdollista. Esimerkiksi Google Analytics UTM tagin avulla